Administracja publiczna
-
Liczba semestrów
2 semestry
-
Liczba godzin
180 godzin
Wszystkie zajęcia realizowane są ZDALNIE
-
Opłata za semestr
2000 zł
Możliwość płatności ratalnych bez dodatkowych kosztów.
-
Jednostka prowadząca
Kolegium Nauk Społecznych
-
Kierownik studiów
dr Konrad Kędzierski
Opis studiów podyplomowych Administracja Publiczna
Studia podyplomowe na kierunku Administracja publiczna przeznaczone są dla absolwentów wszystkich kierunków studiów wyższych, którzy zainteresowani są funkcjonowaniem administracji państwowej i samorządów terytorialnych. Adresatami studiów są wszystkie osoby posiadające wyższe wykształcenie, w szczególności: przedstawiciele jednostek samorządu terytorialnego, menedżerowie gospodarki publicznej, pracownicy administracji samorządowej, kadra kierownicza przedsiębiorstw (zakładów) oraz inne osoby zainteresowane problematyką z zakresu administracji publicznej. Studia są przeznaczone dla absolwentów wyższych uczelni o dowolnym profilu i specjalności, którzy chcą pogłębić swoją wiedzę oraz zdobyć umiejętności niezbędne do wykonywania pracy urzędnika administracji publicznej.
Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwenci uzyskują umiejętności wykorzystania wiedzy w pracy zawodowej z zachowaniem zasad etycznych oraz stosowania zasad i procedur niezbędnych do wykonywania zadań w organizacjach i instytucjach sektora publicznego i społecznego.
Są również przygotowani do samodzielnego doskonalenia i uzupełniania nabytej wiedzy i umiejętności w warunkach członkostwa Polski w Unii Europejskiej oraz innych organizacjach międzynarodowych. Dodatkowo potrafią sprawnie wyszukiwać i posługiwać się przepisami prawa, rozwiązywać problemy zawodowe, posiadając umiejętności komunikowania się z otoczeniem w miejscu pracy, sprawnego posługiwania się dostępnymi środkami informacji i techniki biurowej, aktywnego uczestnictwa w pracy grupowej, organizowania i kierowania zespołem.
Program studiów podyplomowych Administracja publiczna:
- Administracja i zasady jej funkcjonowania
- Podstawowe zagadnienia prawa administracyjnego
- Ustrój administracji publicznej
- Administracyjnoprawna sytuacja osób fizycznych
- Bezpieczeństwo i porządek publiczny
- Ochrona środowiska
- Zasady etyki urzędniczej
- Informatyzacja administracji publicznej, e-administracja
- Postępowanie administracyjne
- Ustrój i postępowanie przed sądem administracyjnym
- Postępowanie administracyjne i sądowoadministracyjne w świetle regulacji UE
- Postępowanie w zbieraniu danin publicznych
- Seminarium dyplomowe
Rekrutacja odbywa się drogą elektroniczną, w sposób ciągły, do zorganizowania grupy.
Wymagane wykształcenie:
- kandydat na studia podyplomowe musi posiadać wykształcenie wyższe (ukończone studia I lub II stopnia lub jednolite magisterskie),
Zasady rekrutacji:
- podstawą przyjęcia na studia podyplomowe jest rejestracja elektroniczna oraz złożenie kompletu dokumentów w wyznaczonym terminie,
- o przyjęciu na studia decyduje kolejność zgłoszeń.
Wymagane dokumenty:
- podanie o przyjęcie na studia podyplomowe wraz z załącznikami, wygenerowane z systemu rekrutacyjnego IRK,
- kopia dyplomu ukończenia studiów wyższych (potwierdzona za zgodność z oryginałem przez organ do tego upoważniony),
Dostarczenie dokumentów:
Podpisane podanie wraz z załącznikami i kompletem dokumentów należy dostarczyć do Działu Kształcenia Podyplomowego UR – ul. Pigonia 8, 35-959 Rzeszów (KONTAKT).