Administracja publiczna

  • Liczba semestrów

    2 semestry

  • Liczba godzin

    180 godzin

    Wszystkie zajęcia realizowane są ZDALNIE

  • Opłata za semestr

    1800 zł

    Możliwość płatności ratalnych bez dodatkowych kosztów.

  • Jednostka prowadząca

    Kolegium Nauk Społecznych

  • Kierownik studiów

    dr Konrad Kędzierski

Opis studiów podyplomowych Administracja Publiczna

 

Studia podyplomowe na kierunku Administracja publiczna przeznaczone są dla absolwentów wszystkich kierunków studiów wyższych, którzy zainteresowani są funkcjonowaniem administracji państwowej i samorządów terytorialnych. Adresatami studiów są wszystkie osoby posiadające wyższe wykształcenie, w szczególności: przedstawiciele jednostek samorządu terytorialnego, menedżerowie gospodarki publicznej, pracownicy administracji samorządowej, kadra kierownicza przedsiębiorstw (zakładów) oraz inne osoby zainteresowane problematyką z zakresu administracji publicznej. Studia są przeznaczone dla absolwentów wyższych uczelni o dowolnym profilu i specjalności, którzy chcą pogłębić swoją wiedzę oraz zdobyć umiejętności niezbędne do wykonywania pracy urzędnika administracji publicznej.

 

Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwenci uzyskują umiejętności wykorzystania wiedzy w pracy zawodowej z zachowaniem zasad etycznych oraz stosowania zasad i procedur niezbędnych do wykonywania zadań w organizacjach i instytucjach sektora publicznego i społecznego.

Są również przygotowani do samodzielnego doskonalenia i uzupełniania nabytej wiedzy i umiejętności w warunkach członkostwa Polski w Unii Europejskiej oraz innych organizacjach międzynarodowych. Dodatkowo potrafią sprawnie wyszukiwać i posługiwać się przepisami prawa, rozwiązywać problemy zawodowe, posiadając umiejętności komunikowania się z otoczeniem w miejscu pracy, sprawnego posługiwania się dostępnymi środkami informacji i techniki biurowej, aktywnego uczestnictwa w pracy grupowej, organizowania i kierowania zespołem.

 

 

Program studiów podyplomowych Administracja publiczna:

 

  • Administracja i zasady jej funkcjonowania
  • Podstawowe zagadnienia prawa administracyjnego
  • Ustrój administracji publicznej
  • Administracyjnoprawna sytuacja osób fizycznych
  • Bezpieczeństwo i porządek publiczny
  • Ochrona środowiska
  • Zasady etyki urzędniczej
  • Informatyzacja administracji publicznej, e-administracja
  • Postępowanie administracyjne
  • Ustrój i postępowanie przed sądem administracyjnym
  • Postępowanie administracyjne i sądowoadministracyjne w świetle regulacji UE
  • Postępowanie w zbieraniu danin publicznych
  • Seminarium dyplomowe

Rekrutacja odbywa się drogą elektroniczną, w sposób ciągły, do zorganizowania grupy.

 

Wymagane wykształcenie:

  • kandydat na studia podyplomowe musi posiadać wykształcenie wyższe (ukończone studia I lub II stopnia lub jednolite magisterskie),

Zasady rekrutacji:

  • podstawą przyjęcia na studia podyplomowe jest rejestracja elektroniczna oraz złożenie kompletu dokumentów w wyznaczonym terminie,
  • o przyjęciu na studia decyduje kolejność zgłoszeń.

Wymagane dokumenty:

  • podanie o przyjęcie na studia podyplomowe wraz z załącznikami, wygenerowane z systemu rekrutacyjnego IRK,
  • kopia dyplomu ukończenia studiów wyższych (oryginał do wglądu),

 

Dostarczenie dokumentów:

Podpisane podanie wraz z załącznikami i kompletem dokumentów należy dostarczyć do Działu Kształcenia Podyplomowego UR – ul. Pigonia 8, 35-959 Rzeszów (KONTAKT).