KURS Księgowość w praktyce II stopnia

  • Liczba semestrów

    3 miesiące

  • Liczba godzin

    80 godzin

  • Opłata

    1 150 zł

    Możliwość płatności ratalnych bez dodatkowych kosztów.

  • Jednostka organizacyjna

    Kolegium Nauk Przyrodniczych

  • Kierownik

    dr Renata Nesterowicz

Kurs skierowany jest do osób, które :

  • posiadają wykształcenia co najmniej średnie,
  • znają podstawy księgowości lub ukończyli Kurs księgowości I stopnia
  • wykazują:zainteresowanie tematyką, potrzebę podnoszenia kwalifikacji zawodowych,
  • posiadają podstawową znajomość obsługi komputera.

O przyjęciu na kurs decyduje kolejność zgłoszeń.

 

Absolwenci otrzymują świadectwo ukończenia kursu potwierdzające nabyte kompetencje, zgodnie ze wzorem obowiązującym na Uniwersytecie Rzeszowskim.

Moduł I - Wybrane zagadnienia z zakresu obsługi kadrowo- płacowej -15 godz.

1.1 Prawo pracy a możliwe formy zatrudnienia

1.2 Umowy o pracę

1.3 Zatrudnienie za pośrednictwem agencji pracy tymczasowej

1.4 Obowiązek wydania świadectwa pracy

1.5 Wynagrodzenie za pracę - systemy wynagrodzeń, zasady naliczania i ewidencji wynagrodzeń

1.6 Ubezpieczenia społeczne i zdrowotne -zasady naliczania i ewidencji

1.7 Urlopy wypoczynkowe i związane z rodzicielstwem

 

Moduł II – Rachunkowość finansowa w praktyce 45 godz

2.1 Aktywa pieniężne, kredyty bankowe i pożyczki

2.2 Rozrachunki

2.3 Materiały i towary

2.4 Niefinansowe aktywa trwałe

2.5 Inwestycje i zobowiązania finansowe

2.6 Kapitały (fundusze) własne

2.7 Rezerwy na zobowiązania i rozliczenia międzyokresowe

2.8 Przychody i koszty podstawowej działalności operacyjnej.

2.9 Wynik finansowy

2.10 Podstawowe elementy jednostkowego sprawozdania finansowego

 

Moduł III - Pracownia komputerowa - Zasady prowadzenia ksiąg rachunkowych 20 godz.

3.1[Ewidencja operacji gospodarczych w księgach rachunkowych

3.2 Ewidencja operacji dokumentowanych fakturami VAT – sporządzanie deklaracji VAT oraz JPK

3.3 Ewidencja rozliczeń z tytułu wynagrodzeń

3.4 Ewidencja kosztów i przychodów prowadzonej działalności

3.5 Zamknięcia okresowe - sporządzanie sprawozdań finansowych

Zasady rekrutacji

Rekrutacja odbywa się drogą elektroniczną, w sposób ciągły. Warunkiem uruchomienia kursu jest zorganizowanie odpowiedniej pod względem liczebności osób grupy (min.18 osób).

Kandydaci przyjmowani są na podstawie kolejności  zgłoszeń.

Wymagane dokumenty

  • podanie o przyjęcie na kurs (wygenerowane z systemu elektronicznej rejestracji),
  • kopia świadectwa ukończenia szkoły średniej lub dyplomu ukończenia studiów wyższych (oryginał do wglądu),